Købsbetingelser

Om Doftlunden.dk

Doftlunden er en del af Botanica i Ystad AB (559354-3985), som har sit sæde i Ystad. Virksomhedens postadresse er Norra Zinkgatan 25, 271 39 Ystad.

Ønsker du at kontakte os, så send en e-mail til [email protected] med dit ærinde og dine kontaktoplysninger, så hører vi fra os snarest muligt.

Bestilling

Når du har gennemført din bestilling, sendes en ordrebekræftelse til din e-mailadresse. I bekræftelsen finder du alle oplysninger om produkter, priser, fakturerings- og leveringsadresse.

Hvis der er noget galt i ordrebekræftelsen, skal du straks kontakte os via e-mail på [email protected].

Leverans

Danmark og Finland (inkl. Åland)

Bestillinger til DK samt FI håndteres inden for 1-2 hverdage, hvorefter fragtfirmaets leveringstid tilkommer, hvilket kan variere. Vi sender i øjeblikket kun til privatpersoner. OBS! Bestillinger afgivet i weekenden afsendes tidligst mandag efter.

Hvis der opstår forsinkelser i leveringen (uden at vi har informeret dig om en længere leveringstid), skal du kontakte os hurtigst muligt på e-mail: [email protected].

Vi foretager vores leverancer med DHL.

Fragtprisen til Danmark og Finland er 89 SEK inkl. moms.

Priser

Alle priser i butikken angives i DKK, og alle priser inkluderer 25% moms.

Vi har et minimum ordrebeløb på 60 DKK ekskl. fragtomkostninger.

Vi forbeholder os retten til at ændre priser på grund af ændringer fra leverandør, fejltryk i prislister samt fejl i priser som følge af forkert information, og vi forbeholder os retten til at justere prisen.

Ej afhentet forsendelse

Hvis du ikke henter din pakke inden for den tid, den ligger hos ombuddet, eller hvis den returneres på grund af, at du har angivet forkerte oplysninger (navn, adresse eller telefonnummer), sendes den tilbage til os. Når vi har modtaget pakken retur, refunderer vi dig med fradrag for omkostningerne ved returfragt og håndtering, som er 150 DKK.

Fortrydelsesret

Ved køb af varer på websitet har du som kunde en lovbestemt 14 dages fortrydelsesret, der gælder fra det tidspunkt, du har modtaget en vare, du har bestilt.

Vær venlig opmærksom på, at bestillingsvarer ikke er omfattet af fortrydelsesretten.


Ved udnyttelse af din fortrydelsesret:

Du skal meddele, at du fortryder dit køb. Meddelelsen skal sendes til os på [email protected]. I din meddelelse skal dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer samt hvilke varer returneringen gælder, fremgå klart og tydeligt. Vær opmærksom på, at det ikke tæller som udnyttelse af fortrydelsesretten, at ikke hente et allerede afsendt pakke. For pakker, der ikke hentes, opkræves et gebyr som angivet under afsnittet "Fortrydelsesret" ovenfor.

Du bør straks og senest inden for lovbestemte 14 dage efter fortrydelsesmeddelelsen returnere produkterne til os.

Du står for returfragt, levering og stand på produkterne ved returnering, så produkterne skal derfor sendes godt pakket og i original emballage.

Vi forbeholder os retten til at trække et beløb fra tilbagebetalingsbeløbet svarende til værdiforringelsen i forhold til varens oprindelige værdi ved brugt eller beskadiget produkt.

Fortrydelsesretten gælder ikke ved:

Produkter, som af sundheds- eller hygiejnemæssige årsager er blevet forseglet (plomberet), og hvor forseglingen (plomberingen) er brudt af dig.

Specialfremstillede produkter, som er tilpasset specifikt til dig eller har et klart personligt præg efter dine ønsker.

Tjenester, der er udført, og hvor du udtrykkeligt har givet samtykke til, at tjenesten påbegyndes uden fortrydelsesret.

For mere information om den lovbestemte fortrydelsesret, se her.

Reklamation og klager

Vi inspicerer alle produkter, inden de sendes til dig. Hvis produktet alligevel er beskadiget eller fejlagtigt ekspederet ved ankomsten, forpligter vi os i henhold til gældende forbrugerlovgivning til uden omkostninger at rette fejlen.

Du skal altid kontakte os for godkendelse, før du returnerer en defekt vare.

Klagen skal sendes straks efter, at fejlen er opdaget.

Hvordan gør du ved reklamation?

Eventuelle fejl og defekter skal altid reklameres til [email protected], hvor du angiver dit navn, adresse, e-mailadresse, ordrenummer og en beskrivelse af fejlen.

Hvis vi ikke kan rette fejlen eller levere et lignende produkt, refunderer vi dig for den defekte vare i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Vi står for returfragt ved godkendte reklamationer.

Vi forbeholder os retten til at nægte en reklamation, hvis det viser sig, at varen ikke er defekt i henhold til gældende forbrugerlovgivning. Ved reklamationer følger vi retningslinjerne fra Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegrænsning

Vi påtager os intet ansvar for indirekte skader, der kan opstå som følge af produktet.

Vi accepterer intet ansvar for forsinkelser eller fejl som følge af omstændigheder uden for virksomhedens kontrol (Force Majeure). Disse omstændigheder kan for eksempel være arbejdsstop, brand, krig, myndighedsbeslutninger, reduceret eller udebleven levering fra leverandør.

Derudover påtager vi os intet ansvar for eventuelle ændringer i produkter eller produktegenskaber, som er ændret af den respektive leverandør eller andre faktorer uden for vores kontrol.

Produktinformation

Vi forbeholder os retten til eventuelle trykfejl på dette website samt udsolgte produkter. Vi garanterer ikke, at billederne gengiver produkternes nøjagtige udseende, da der kan forekomme farveforskelle afhængigt af skærm, fotokvalitet og opløsning. Vi forsøger altid at præsentere produkterne så korrekt som muligt.

Information om Cookies

I henhold til lovgivning om elektronisk information skal besøgende på en hjemmeside have information om, at cookies bruges af hensyn til privatlivets fred. Informationen i cookien kan anvendes til at følge en brugers browsing. En cookie er en lille tekstfil, som den hjemmeside, du besøger, beder om at gemme på din computer for at muliggøre adgang til forskellige funktioner. Det er muligt at indstille din browser, så den automatisk nægter cookies. Mere information kan findes på Post- og telestyrelsens hjemmeside.

Personoplysninger

Ved at handle hos Doftlunden.dk (Botanica i Ystad AB) accepterer du vores databeskyttelsespolitik og vores behandling af dine personoplysninger. Vi værner om din personlige integritet og indsamler ikke flere oplysninger end nødvendigt for at behandle din bestilling. Vi sælger eller videregiver aldrig dine oplysninger til tredjeparter uden juridisk grund.

Doftlunden.dk (Botanica i Ystad AB) er ansvarlig for behandlingen af personoplysninger, som du har givet til os som kunde. Dine personoplysninger behandles af os for at kunne håndtere din bestilling samt i de tilfælde, hvor du har ønsket nyhedsbreve eller kampagnetilbud – for at kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

Nedenstående information er en opsummering af, hvordan vi i overensstemmelse med databeskyttelsesforordningen (GDPR) opbevarer og behandler dine oplysninger.

Hvad er en personoplysning?

En personoplysning er al information, der direkte eller indirekte kan knyttes til en fysisk person.

Hvilke oplysninger opbevarer vi?

For at kunne håndtere din bestilling samt besvare spørgsmål relateret til din ordre (kundeservice) opbevarer vi dit fornavn og efternavn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, IP-adresse og købhistorik.

Dine oplysninger opbevares, så længe vi har en juridisk grund til at behandle dine oplysninger, eksempelvis for at fuldføre aftalen mellem os eller for at overholde en retlig forpligtelse i henhold til eksempelvis bogføringsloven.

Retlig grund

I forbindelse med et køb behandles dine personoplysninger for at opfylde aftalen med dig. Markedsføring, kampagner og lignende udsendelser sker efter samtykke fra dig.

Hvilke oplysninger deles og med hvilket formål?

Betalingsudbyder

Ved gennemførelse af køb deles informationer med vores betalingsudbyder. De oplysninger, der lagres, er fornavn, efternavn, adresse, e-mailadresse og telefonnummer. Vælger du at betale med faktura, gemmes dit cpr-nummer også hos betalingsudbyderen. Oplysningerne gemmes for at kunne gennemføre købet og for at beskytte parterne mod svindel. De betalingsudbydere (betalingstjenester), som vi bruger, er: Klarna, Stripe, Swish.

Transportfirma
For at kunne levere dine bestillinger og afslutte vores aftale, er vi nødt til at dele specifik information med transportfirmaet. De oplysninger, der deles med transportfirmaet, er fornavn, efternavn samt adresseoplysninger til levering. E-mailadresse og/eller mobilnummer kan også blive delt med transportfirmaet til anmeldelse.
De transportfirmaer, vi samarbejder med, er: DHL, Postnord.

Nyhedsbrev
Har du valgt at abonnere på vores nyhedsbrev, deles fornavn, efternavn og e-mailadresse med vores nyhedsbrevsleverandør. Dette for at kunne holde dig opdateret med information og tilbud i markedsføringsøjemed.
Vi bruger MailChimp til udsendelse af nyhedsbreve.

Retten til adgang
Du har ret til at få udtræk af alle oplysninger, der findes om dig hos os. Uddrag leveres elektronisk i et læsbart format.

Ret til rettelse
Du har ret til at bede os om at opdatere fejlagtige oplysninger eller supplere oplysninger, der er mangelfulde.

Retten til at blive glemt
Du kan til enhver tid anmode om, at de oplysninger, der vedrører dig, slettes. Der er få undtagelser fra retten til sletning, såsom når oplysningerne skal opbevares for at opfylde en retlig forpligtelse (for eksempel i henhold til bogføringsloven).

Ansvarlig for databeskyttelse
Doftlunden.dk (Botanica i Ystad AB) er ansvarlig for opbevaring og behandling af personoplysninger i webshoppen og sikrer, at reglerne overholdes.

Sådan beskytter vi dine personoplysninger
Vi anvender industristandarder som SSL/TLS og envejs hash-algoritmer til sikkert at opbevare, behandle og kommunikere følsomme oplysninger som for eksempel personoplysninger og adgangskoder.
Vi bruger en svensk platform, Quickbutik, der drives af Quickbutik AB med hovedkontor i Helsingborg, Sverige.

Ændringer til de Almindelige Vilkår
Vi forbeholder os retten til når som helst at foretage ændringer i vilkårene. Ændringer af vilkårene vil blive offentliggjort online på hjemmesiden. De ændrede vilkår betragtes som accepteret i forbindelse med ordre eller besøg på hjemmesiden.

Tvist og lovvalg  

I tilfælde af, at en tvist ikke kan løses i mindelighed med virksomhedens kundeservice og kunden, kan du som kunde henvende dig til Ankenævn for Nethandel, se arn.dk. For personer bosiddende i et andet EU-land end Sverige kan man indsende klager online via Europa-Kommissionens platform for tvistbilæggelse, se http://ec.europa.eu/consumers/odr.

Ved eventuelle tvister følger vi afgørelser fra ARN eller tilsvarende tvistløsningsorganer.

Tvister vedrørende fortolkningen eller anvendelsen af disse almindelige vilkår skal fortolkes i overensstemmelse med svensk ret og lov.